0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

*Mo*

  • Guest
Visie van een buitenstaander
November 24, 2010, 02:20:59 PM

Hieronder de visie van een vriendin van mij die zolang ik hiermee bezig ben geweest eigenlijk nergens iets over wilde horen.  Na herhaaldelijk aandringen is ze uiteindelijk toch aan het lezen geslagen, en na ruim een week heeft ze mij haar visie op het geheel gegeven.  Ik heb haar gevraagd haar visie op de hoax en de berichtgeving hier op het forum op papier te zetten, wat ze gedaan heeft.  Met haar toestemming plaats ik deze hier.  Ik zal hem omzetten naar het Engels zodat ook de overige forumleden ervan mee kunnen genieten.

Mocht je na het lezen van haar visie de aandrang hebben om haar jouw gedachten te laten weten, dan mag je haar mailen op You are not allowed to view links. Register or Login

[hr:1g54nqlj]hr[/hr:1g54nqlj]

Na aanhoudelijk aandringen van Monique werd mijn interesse uiteindelijk gewekt en ben ik dit forum gaan lezen, niet omdat ik er nu van overtuigd ben dat MJ is still alive want ik moet eerlijk bekennen dat interesseert me niets, van mij mag hij nog leven en als hij dood is dan is dat jammer maar ondanks mijn respect voor zijn vakmanschap heb ik helemaal geen moeite ermee gehad om zijn dood direct te accepteren.

Van leven gaat men dood en helaas sommige mensen veel te vroeg.

Wat mij interesseert is hoe mensen denken, verschillende mensen van divers komaf.
Wat beweegt hun om het niet te kunnen accepteren dat een geliefde overlijdt? Hoe wordt dit in leven gehouden en door wie.
Ten eerste natuurlijk door de persoon zelf, het verdriet kan zo groot zijn dat ongeloof het overneemt van het rationeel denken.
Meestal gaat dat na een poosje over in besef en zal de gemiddelde mens tot reden komen en het feit accepteren. Mits er geen kolen op het vuur gegooid worden!

Vroeger, voor internet haar intrede deed, ging het verwerken van fictie naar realiteit veel sneller en gemakkelijker. Tegenwoordig kunnen mensen zich heel makkelijk aansluiten bij groepen wereldwijd van gelijkdenkende die de gedachte samen langer in leven houden.

Het vergaren van bewijsmaterialen om hun idee als waarheid gesterkt te zien, worden nu ongelimiteerd aangeboden op het internet en  vaak als waarheid gezien of zo gemanipuleerd tot aanneembare feiten voor de goedgelovige. (Dit ingeval het niet waar is)

Vaak wordt er alleen gekeken naar bewijzen die hun ideeën geen kwaad aandoen. Logisch men geeft namelijk niet snel het verlies op, er wordt gevochten om het idee in leven te houden om maar niet in een rouwproces te hoeven vervallen. Dit rouwproces kan zijn het loslaten van het idee dat de geliefde nog leeft of het rouwproces van het moeten toegeven dat men fout zat, beide kunnen zeer pijnlijk zijn.

Op dit forum waren enige dingen erg opvallend. A men was er van overtuigd dat MJ nog leefde en de hoax van zijn dood in elkaar heeft gedraaid met een bedoeling. Die bedoeling, zo wordt beweert, komt de hele mensheid ten goede.
Hiervoor zijn geen harde bewijzen geleverd maar dit wordt aangenomen omdat men aanwijzingen ziet in de gezongen teksten en men heeft aanwijzingen gezien in gebeurtenissen voor en na de dood van MJ.
Men gaat aan het feit voorbij dat het hier een commerciële zanger betreft. Een commerciële zanger die waarschijnlijk zijn afkeer heeft laten blijken voor de gevestigde orde. Dit aangesterkt door nare gebeurtenissen uit zijn leven

Niet iets nieuws, als je net als ik al een tijdje meeloopt en enige jaren voor MJ geboren bent dan heb je ook de jaren zestig bewust meegemaakt en dan weet je dat er heel veel protestzanger en bewegingen zijn geweest die veel meer invloed gehad hebben dan MJ op het denken en doen van de wereldbevolking.

Denk maar even aan de seksuele revolutie. De provo- en hippiebewegingen hebben belangrijke bijdragen geleverd aan de seksuele revolutie. Er was nog geen internet in die tijd maar de TV is van grote invloed geweest als massamedium.

Wij als jeugd voelde echt de beweging van de Flowerpowertijd. Ontstaan in Amerika waar de Doors in feite de grondleggers waren voor deze maatschappelijke verandering.  De Beatles met hun LP Sgt Pepper's Lonely Heart Clubs Band heeft de beweging goed opgang gebracht. De bovengenoemde hippies leefde in een subcultuur en protesteerde tegen de oorlog honger en armoede op de wereld. Je ging er zelfs in geloven. Tot ook bij ons het besef bovenkwam dat we deze entertainers wel konden zien als the Messias maar dat de uitkomst gewoon was dat al deze entertainers zich de zakken vulde met  onze zuur verdiende centjes die we uitgaven aan de nieuwe plaat van desbetreffende zanger of zangeres, of aan het kopen van de zo gewilde Beatle jurk!!! Men zou kunnen leren van de geschiedenis indien men hier voor openstaat. Terug naar dit forum.

Op gegeven moment wordt de NWO erbij gehaald, men heeft aanwijzingen gevonden dat MJ hiervoor waarschuwt en dat het ontmaskeren van een op handen zijnde complot om deze NWO te vestigen een van de redenen is voor MJ om zijn dood te hoaxen.

Uit vele berichten blijkt dat men doodsbang is voor deze nieuwe orde waarbij het individu verloren gaat in de meute, totale controle over de mensheid m.b.v. ingebrachte chips ed.
Dit geeft natuurlijk ieder weldenkend mens kippenvel. Het idee dat we uniek zijn, onze creativiteit en  privacy zouden moeten inleveren is natuurlijk erg beangstigend. Je kan je bijna niets ergers voorstellen dus als de groep elkaar gaat overtuigen dat MJ hier tegen is en daarom zijn dood gehoaxed heeft wordt de band tussen de leden sterker.

Na verloop van tijd begint de gebondenheid wat weg te ebben. Men gelooft nog steeds maar omdat er niet veel feiten meer aangeleverd worden "verslapt" de aandacht een tikje en het hechte zandkasteel valt uiteen tot gelijkwaardige zandkorreltjes die gezamenlijk nog steeds kleine feiten delen en-/of onderzoeken maar richtingloos als makke schapen aan het wachten zijn tot hun leider weer opstaat om dan actie te ondernemen. Ze vormen een leger in ruste die zich niet verantwoordelijk voelen ook maar iets te doen of te bedenken. Als men iets niet begrijpt of als een aangeleverde informatie ongrijpbaar is wordt er doorlopend geroepen MJ moet terugkomen, dan kunnen we handelen. Iedere keer weer kom je dit tegen.

Vreemd gedrag zou je dan denken, een groep mensen die de horror van de NWO op zich af ziet stormen en hun vrijheid met hand en tand willen verdedigen zitten vast in drijfzand tot iemand "hun leider" opstaat om hun voor te gaan in de strijd.

Je zou toch denken dat deze groep mensen zelf actie zouden ondernemen, al was het maar in eigen kring van familie en vrienden, of in hun dorp of gemeente.
Je zou denken dat ze het heft in eigen handen zouden nemen om aan MJ te tonen dat zij niet rijp zijn voor een NWO maar dat ze nog steeds zelf initiatieven kunnen ondernemen en weten wat het is om echt goed te doen voor de samenleving al is het nog op zo'n kleine schaal. Niets is minder waar, in feite gebeurt er helemaal niets, men wacht.

Dan kom er iemand op het forum die de leden overlaad met bepaalde info die meer interessant is door de hoeveelheid dan door de inhoud, als er even niets te melden is dan worden er diverse bijbelse spreuken en ook numerologie wordt gebezigd  en het meest opvallende van het geheel is dat het voor de gemiddelde mens verwarrend en veel is. We laten even in het midden of de geleverde info waar of niet waar is, het gaat om de manier van aanbieden die opvallend is.
Hierdoor worden veel leden geïmponeerd. Wat we zien gebeuren is dat de hoeveelheid en de verwarrende berichtgeving zijn werk doet.

De kwantiteit wordt als kwaliteit (die vaak niet begrepen wordt)gezien en diverse leden gaan deze informatie als interessant en slim zien. Iemand die zo slim en veel kan schrijven en dit soort voor ons niet geheel begrijpende info stuurt, moet wel slimmer zijn dan wij, dus scharen zij zich achter deze persoon. Men heeft weer een leider gevonden in hun strijd, ze dragen hun eigen verantwoordelijkheid van zelf denken en handelen weer over aan een ander die hun veel kwantiteit biedt.
Men wil namelijk overheerst worden omdat ze onzeker zijn en denken minder te zijn dan diegene die ze adoreren. Deze adorant overheerst de menigte door onduidelijkheid, hij begeeft zich niet op het niveau van denken van de groep zodat de informatie voor iedereen heel duidelijk is maar moedwillig wordt de informatie veel en onoverzichtelijk gehouden.

Dit alles lezend, het strijden om het gelijk terwijl zelfs het onderwerp nog niet is bewezen is er een duidelijk teken van dat hier een strijd wordt gestreden puur gestoeld op aannames of wie de informatie aanlevert en niet op werkelijke feiten. Een strijd die al vanaf de jaartelling bezig is, een strijd gebaseerd op GELOOF.

Men wil een individu zijn die uniek is maar schreeuwt om een leider. Men adoreert een figuur met wie ze nog nooit om de tafel hebben gezeten, die misschien de meest irritante gewoontes heeft, een stuk chagrijn  is tijdens het familieleven etc.
Men adoreert een schim. Alleen een schim kan deze adoratie verdienen omdat een werkelijk persoon nooit perfect is en er niet aan kan voldoen wat andere hem of haar toekent.

Door het ongezond ADOREREN van een ander doet men zichzelf tekort
Door het alleen maar kunnen handelen, al is het nog het handelen in zeer kleine maar nuttige daden, indien er een leider is dan geeft men gratis zijn of haar eigen identiteit weg en schreeuwt men om overheerst te worden om maar niet zelf verantwoordelijk te zijn voor de eigen daden.

Indien men wil strijden tegen de NWO dan zal men toch eerst eens moeten gaan bewijzen dat men leider over zichzelf kan zijn zodat een andere leider niet de mogelijkheid krijgt het individu in een andere richting te sturen dan men wenst.
Indien men bang is voor de NWO dan zou men eerst eens zijn of haar eigen verantwoording moeten leren dragen en niet schreeuwen om een rok om zich achter te verschuilen.


Eigenlijk zijn op dit forum ook twee spreekwoorden van toepassing GEEN WOORDEN MAAR DADEN & PRAATJES VULLEN GEEN GAATJES.
Last Edit: December 31, 1969, 06:00:00 PM by Guest
friendly
0
funny
0
informative
0
agree
0
disagree
0
pwnt
0
like
0
dislike
0
late
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions

Re: Visie van een buitenstaander
November 24, 2010, 04:18:57 PM
wow.. ik ben sprakeloos  :o
Last Edit: December 31, 1969, 06:00:00 PM by Guest
friendly
0
funny
0
informative
0
agree
0
disagree
0
pwnt
0
like
0
dislike
0
late
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions

Re: Visie van een buitenstaander
December 30, 2010, 04:15:46 AM
Dit is wel een heel lang verhaal, maar het snijdt hout. Dit is ook de reden dat ik op het forum ben aangemeld nu. Ik ben geen directe 'believer' en zeker geen 'knower' zoals het heet. Wel vind ik het interessant om de theoriën te bekijken. En feit is wel dat er vreemde dingen aan de hand zijn rond 25 juni, daarvoor en daarna.

Echter, wat ook in de post wordt aangeduid, is het zo dat er heel veel 'onzin' tussen de argumenten en 'bewijsvoering' zit. De meest simpele feiten worden zo uitgelegd dat het bewijs lijkt. Maar helaas is het maar al te vaak zo dat als je even iets verder kijkt dat bewijs helemaal geen bewijs lijkt te zijn.

De hoeveelheid clues en aanwijzingen die mensen ergens in zien zijn zo enorm, dat als het echt zo mocht zijn dat Michael zijn eigen dood in scene heeft gezet, dit erg moeilijk wordt om aan te tonen. Indien Michaels dood inderdaad een hoax is, ingezet om zijn leven juist te beschermen (de enige legale mogelijkheid in de VS om dit te doen), dan zou hij ook weer op het toneel moeten verschijnen. Gebeurt dat niet, dan is de hoaxtheorie een hoax. En moeten mensen uit gaan kijken dat ze niet, net zoals bij Elvis, tientallen jaren (zeker de komende twintig of zelfs 30 jaar) een geest blijven najagen.

Ik hoop door logisch na te denken sommige aanwijzingen te kunnen benoemen voor wat ze zijn: niet meer dan theoriën.
Last Edit: December 31, 1969, 06:00:00 PM by Guest
friendly
0
funny
0
informative
0
agree
0
disagree
0
pwnt
0
like
0
dislike
0
late
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal